por A. Crespo Márquez. University of Seville, department of industrial management, Spain; Zensuke Matsuda, Japan institute of Plant Maintenance, Japan. 13 de mayo, 2024 XML
< Volver

The Global Forum on Maintenance and Asset Management (GFMAM) collaboratively shares knowledge and standards in maintenance and asset management. The digital transformation (DX) landscape in this field is rapidly evolving, presenting various challenges and opportunities.

This paper provides an overview of key findings, implications, concerns, and guidelines to facilitate the transformative process. This analysis reveals significant implications for asset management and maintenance, highlighting the vital role of data, analytics, compliance, optimization, human resources, and holistic lifecycle management in navigating challenges and leveraging opportunities brought by digital transformation. Organizations must embrace these changes, foster innovation, and adapt their strategies and processes to fully capitalize on digital transformation´s benefits.

Noticias relacionadas

comments powered by Disqus

Utilizamos cookies propias y de terceros para analizar nuestros servicios y mostrarle publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de sus hábitos de navegación (por ejemplo, páginas visitadas o videos vistos). Puedes obtener más información y configurar sus preferencias.

Configurar cookies

Por favor, activa las que quieras aceptar y desactiva de las siguientes las que quieras rechazar. Puedes activar/desactivar todas a la vez clicando en Aceptar/Rechazar todas las cookies.

Aceptar/rechazar todas
Cookies Analíticas

Cookies que guardan información no personal para registrar información estadística sobre las visitas realizadas a la web.

Cookies de Marketing

Cookies necesarias para determinadas acciones de marketing, incluyendo visualización de vídeos provenientes de plataformas como Youtube, Vimeo, etc. y publicidad de terceros.

Cookies de Redes Sociales

Cookies relacionadas con mostrar información provenientes de redes sociales o para compartir contenidos de la web en redes sociales.